publicações

DIAS, Margarida (May 2023). Naturalizing Attitudes on Others Through Images in Portuguese Primary Textbooks. “Arts and Research in Education: Opening Perspectives. Proceedings of ECER 2022 NW 29: Research on Arts Education: Yerevan (online)”, Armenia, 44-50. http://hdl.handle.net/10256/23035 

comunicações

CASAIS, Catarina (10.11.2023). [In]visibilidades do discurso. O manual escolar como catalisador na prática do Desenho [Conference presentation; call submission]. 1st International Conference on Textbooks: National and Global Historical Perspectives, Coimbra, Portugal. https://www.uc.pt/ceis20/manuais-escolares/programa-e-livro-de-resumos/

DIAS, Margarida (17.11.2023). OFICINA “Pensar identidades (in)visíveis em manuais escolares” [Conference presentation and workshop; call submission]. 8ei_ea — VIII Encontro Internacional sobre Educação Artística, Maputo, Moçambique. https://eiea.fba.up.pt/2023/

DIAS, Margarida (23.08.2023). Archiving identities from Portuguese textbooks [Conference presentation; call submission]. ECER 2023 Glasgow. The European Conference on Educational Research, Glasgow, United Kingdom. 

FERREIRA, Cristina (10.11.2023). Discursos de poder nas ilustrações dos manuais de estudo do meio do 1.° ano do ensino básico [Conference presentation; call submission]. 1st International Conference on Textbooks: National and Global Historical Perspectives, Coimbra, Portugal. https://www.uc.pt/ceis20/manuais-escolares/programa-e-livro-de-resumos/

GOMES, Maria & FERREIRA, Cristina (23.08.2023). Reflections on the construction of a textbook for teaching art. A case study of two textbooks from the Bauhaus School [Conference presentation; call submission]. ECER 2023 Glasgow. The European Conference on Educational Research, Glasgow, United Kingdom.

PAIVA, José Carlos de & DIAS, Margarida (10.11.2023). Representações imagéticas de género nos manuais portugueses do 1.º ano de Estudo do Meio [Conference presentation; call submission]. 1st International Conference on Textbooks: National and Global Historical Perspectives, Coimbra, Portugal. https://www.uc.pt/ceis20/manuais-escolares/programa-e-livro-de-resumos/

formação avançada

CASAIS, Catarina de Sousa (17.11.2023). O Desenho como Verbo – Reflexões sobre linguagem na disciplina de Desenho A [Mestrado de Ensino em Artes Visuais no 3º ciclo do Ensino Básico e no Ensino Secundário]. Orientadora Ana Catarina Almeida. Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade do Porto, Portugal. https://hdl.handle.net/10216/155082